2017
Biblioteka Pedagogiczna zaprasza na zajęcia czytelnicze
Propozycje tematów dla przedszkola:
- Poznajemy zakątki Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce – wycieczka.
- Piękno przyrody – na podstawie utworu ?Mój przyjaciel Kemushi? N. Dargent (zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai).
- Prawdziwy przyjaciel to skarb – na podstawie utworu ?Szukając Marudka? K. Jamamoto (zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai).
- Podróże są pełne niespodzianek? – na podstawie utworu ?Lew w Paryżu? B. Alemagna (zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai).
- Zarozumiała kotka i mądra mysz – na podstawie utworu ?Kotka Milusia? E. Molisani i A. Sanna (zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai).
- Spotkanie z baśnią ? do wyboru ?Brzydkie kaczątko?, ?Jaś i Małgosia?, ?Czerwony Kapturek? (zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai).
- W krainie wyobraźni ? warsztaty rozwijające kreatywność na podstawie wiersza ?Farma wyobraźni? M. Zawadki.
- Doceniamy to, co mamy! ? na podstawie utworu ?O wilku, który nie lubił chodzić? O. Lallemand i E. Thuilier.
- Strach ma wielkie oczy ? na podstawie utworu ?O wilku, który bał się własnego cienia? O. Lallemand i E. Thuilier.
- Co kryje się w kieszonce? ? zabawy z książką I. Chmielewskiej ?W kieszonce?.
- Jak wybrnąć z kłopotu? ? seans kreatywnego czytania książki I. Chmielewskiej „Kłopot”.
- Być bezpiecznym – na podstawie utworu „Dzieci w lesie” D. Wawiłow.
- Pracowity jak mrówka? – rozważania po lekturze bajki „Konik polny i mrówki”.
- Każdy jest wyjątkowy! – na podstawie książki „Zebra Zanzibar” F. Law.
- Proszę, dziękuję, przepraszam… – dobre maniery na co dzień ? na podstawie opowiadania W. Osiejewej ?Czarodziejskie słowo?.
Propozycje tematów dla szkoły podstawowej:
- Piękno przyrody – na podstawie utworu ?Mój przyjaciel Kemushi? N. Dargent (zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai) – kl. I-III.
- Prawdziwy przyjaciel to skarb – na podstawie utworu ?Szukając Marudka? K. Jamamoto (zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai) – kl. I-III.
- Podróże są pełne niespodzianek?- na podstawie utworu ?Lew w Paryżu? B. Alemagna (zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai) – kl. I-III.
- Zarozumiała kotka i mądra mysz – na podstawie utworu ?Kotka Milusia? E. Molisani i A. Sanna (zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai) ? kl. I-III.
- Spotkanie z baśnią ? do wyboru ?Brzydkie kaczątko?, ?Jaś i Małgosia?, ?Czerwony Kapturek? (zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai) kl. I-III.
- Tworzymy teatrzyk obrazkowy ? warsztaty ? kl. IV-VII.
- Jak wybrnąć z kłopotu? – seans kreatywnego czytania książki I. Chmielewskiej ?Kłopot? ? kl. I-III.
- W krainie wyobraźni ? warsztaty rozwijające kreatywność na podstawie wiersza ?Farma wyobraźni? M. Zawadki – kl. I-III, IV-VII.
- Doceniamy to, co mamy! ? na podstawie utworu ?O wilku, który nie lubił chodzić? O. Lallemand i E. Thuilier – kl. I-III.
- Strach ma wielkie oczy ? na podstawie utworu ?O wilku, który bał się własnego cienia? O. Lallemand i E. Thuilier – kl. I-III.
- Mnemotechniki ? jak zapamiętywać i uczyć się efektywnie ? kl. IV-VII.
- Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu – kl. I-III, IV-VII.
- Korzystanie ze słowników i encyklopedii ? warsztaty – kl. I-III, IV-VII.
- Historia pisma ? warsztaty – kl. I-III, IV-VII.
- Ostrołęka ? moje miasto – kl. I-III, IV-VII.
- Do czego mam prawo? Prawa małych i dużych – kl. I-III.
- Co w Tobie drzemie? Czy już wiesz? ? odkrywamy nasze talenty na podstawie książki S. Bloch?a ?Wielka historia małej kreski? kl. I-III, IV-VII.
- Warto pomagać! ? na podstawie książki I. Chmielewskiej ?O tych, którzy się rozwijali? kl. I-III, IV-VII.
Propozycje tematów dla gimnazjum i szkoły ponadpodstawowej:
- Mnemotechniki ? jak zapamiętywać i uczyć się efektywnie.
- Lektury szkolne w Internecie.
- Encyklopedie i słowniki jako źródło informacji – warsztaty.
- Wyszukiwanie źródeł informacji w katalogach kartkowych i komputerowych.
- Opracowanie bibliografii załącznikowej i przypisów.
- ?Krzyżacy? H. Sienkiewicza ? podsumowanie wiadomości po lekturze.
W celu uzgodnienia terminu zajęć prosimy o kontakt z tygodniowym wyprzedzeniem pod numerem telefonu (29) 764-21-29 wew. 28.
Autor
Komentarze zablokowane